Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
مؤسسه جهانى سبطين(ع)


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




اندیشه » مراکز دینی و حوزوی » تعداد بازدید: ٢٩٧٢٣٢
مؤسسه جهانى سبطين(ع)
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
مؤسسه جهانى سبطين(عليهما السلام)
مؤسسه اى است مستقل كه به صورت جهانى و فرامرزى با اهداف دينى و فرهنگى فعاليت مى كند و فرآورده ها و خدمات خود را به زبان هاى مختلف (عربى، فارسى، انگليسى، اردو و ... ) عرضه مى نمايد و بدور از گرايش هاى سياسى و بدون وابستگى جناحى، فقط در مسير دينى و فرهنگى كه همانا اعتلاى كلمه اسلام و قرآن و مذهب تشيّع است، تلاش مى كند و همواره به آرا و ديدگاه همگان حرمت مى نهد و به قانون و مقرّرات پايبند است.

بانى و مؤسس
با علم و ايمان به ضرورت فعاليت هاى دينى و فرهنگى و بايستگى اين واجبِ مقدس و احياى مذهب تشيع و دفاع از آموزه ها و حرمت بزرگ آن، مؤسسه جهانى سبطين(عليهما السلام) پس از پيروزى انقلاب اسلامى ايران به همت حضرت آيت الله سيّد مرتضى موسوى اصفهانى (حفظه الله) بنيان گذارى و تأسيس گرديد.
ايشان در سال 1328 در نجف اشرف از پدرى روحانى (مرحوم آيت الله سيد محمد موسوى اصفهانى) و مادرى ولايتمدار زاده شد. دانش هاى مقدماتى را در محضر پدر فرا گرفت و پس از آن براى تكميل درس هاى خويش در محضر علماى بزرگ حوزه علميه نجف اشرف، دانش اندوزى كرد و پس از تكميل تحصيلات عاليه دينى به تدريس و ارشاد پرداخت. ايشان در سال 1359 كه نظام بعثى عراق انديشمندان و عالمان را تحت تعقيب و شكنجه قرار داده و به قتل مى رساند (كه در اين مسير برادر برومند ايشان، روحانى مبارز سيد محمد على نيز به شهادت رسيدند) به قم هجرت نمود و اينك علاوه بر تأسيس مدرسه و مؤسسه به كار تأليف و تلاش هاى دينى مشغول است.
ارتباطات ايشان با جوامع مردمى كشورهاى اسلامى و مراجعه هاى گسترده مردم، وى را در وادى خدمات خيريّه دينى كشاند و اينك روزانه وقت عمده خويش را به حل مشكلات مردم، پاسخ گويى به سؤال ها و رفع نيازهاى آنان اختصاص داده است.

اهداف
مؤسسه جهانى سبطين(عليهما السلام) در راستاى هدف گزارى هاى ترسيم يافته خود اهداف ذيل را دنبال مى نمايد:
الف: انجام طرح ها و پروژه هاى پژوهشى در عرصه علوم دينى و دانش هاى انسانى در راستاى نيازهاى بشر امروز و نيز احياى فرهنگ گرانسنگ شيعى و آثار مكتوب آن و پشتيبانى و ارائه ى خدمات به پژوهشگران هم هدف.
ب: تأسيس و اداره مدارس دينى، آموزش علوم دينى حوزوى به زبان هاى گوناگون در ايران و ساير كشورها در مقطع هاى مقدماتى، عالى، تخصصى و هم چنين كشف استعدادهاى نهفته و پرورش آنها.
ج: تبليغ و اطلاع رسانى با بهره گيرى از فناورى روز به صورت فرامرزى و گسترده; (اينترنت، انتشارات، مطبوعات ادوارى، اعزام مبلغ، جلسات عمومى و خصوصى به اقتضاى شرايط روز و مناسبت ها و ...)
د: تلاش در جهت آشنا ساختن جوامع جهانى با توانمندى فكرى اسلام و مذهب شيعه و نيز بهسازى برگردان مفاهيم و آموزه هاى دينى و ارائه ى الگوهاى مؤفق و كارساز در امر تبليغ.

ساختار تشكيلاتى
مؤسسه جهانى سبطين(عليهما السلام) با رياست عاليه حضرت آيت الله سيد مرتضى موسوى اصفهانى، ساختار تشكيلاتى خويش را بدين گونه تنظيم نموده است:
رياست عاليه به عهده حضرت آيت الله سيّد مرتضى موسوى اصفهانى مى باشد.
* هيئت مؤسسين.
* هيئت علمى.
* معاونت مطالعات و پژوهشها.
* معاونت مدارس علوم دينى.
* معاونت اجرايى.
* معاونت روابط بين الملل.
* معاونت اطلاع رسانى.
* بخش چاپ و انتشارات.
* بخش خدمات علمى.
* و ساير بخش ها و واحدها.

طرح هاى كارى و اولويت ها
مؤسسه جهانى سبطين(عليهما السلام) در مسير دستيابى به اهداف خويش طرح ها و برنامه هاى خاصى را تنظيم كرده است كه در سه مقطع: كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت، زمان بندى شده اند. ما در اين طرح هاى واقع بينانه به بررسى نيازهاى بشر امروزى پرداختيم و جايگاه شيعه را بدور از آرمانگرايى و توهم كاويده و بر اساس نيازها و پيش بينى هاى معقول طرح هاى كارى را تنظيم كرديم كه در محورهاى زير خلاصه مى شوند:
1. پرورش، اعزام و استقرار مبلغان مذهبى.
2. نگارش تك نگاشت ها و مجموعه هاى فروستى و كتاب هاى سخته و خوش خوان و گرانسنگى كه هم بار علمى دارند و هم راهبردى مى باشند.
3. تقويت و معرفى پايگاه اينترنتى سبطين(عليهما السلام).
4. احياى ميراث فرهنگى مكتوب شيعى.
هر چند اين مؤسسه مى كوشد به اهداف فراروى خويش جامه عمل بپوشاند ولى به اقتضاى تشنگى و نياز جوامع آن سوى مرزها و فراوانى مستضعفان فكرى و برساخته هاى بى پايه و فزونى راهجويان و پژوهشگران غير مسلمان و به ويژه انبوه تبليغات ضد دينى و ضد شيعى و شبهه افكنى معاندان; بر آن است كه در آغاز اين راه مقدس و دشوار به پاسخ گويى و حل ابهام هاى موجود در مذهب شيعه بپردازد و در اين راه آثارى چند به جامعه اسلامى عرضه كرده است.

دستاوردهاى پژوهشى
از دستاوردهاى به انجام رسيده مؤسسه در زمينه هاى; تأليف، تحقيق و ترجمه به چاپ رسيده مى توان به موارد زير اشاره كرد:
الف: واحد مطالعات و پژوهش هاى عربى
1.تحقيق و نشر كتاب فقه الامام جعفر الصادق(عليه السلام)
در 6 جلد (فقه).
2.محاضرات آيت الله العظمى الخويى(رحمه الله)فى المواريث (فقه).
3. المولى فى الغدير (كلام).
4. عقيلة قريش، آمنة بنت الحسين(عليه السلام) (تاريخ).
5. أدب الشريعة الاسلامية (أدبيات).
6. أنصار الحسين(عليه السلام) ... الثورة والثوار (تاريخ).
7. معالم العقيدة الاسلامية (عقائد).
8. قصص القرآن الكريم دلالياً و جمالياً (تفسير).
9. هوية التشيّع (عقائد).
10. بضعة المصطفى(صلى الله عليه وآله).
11. الحسن بن على (عليهما السلام) رجل الحرب والسّلام.
12. التحريف والمحرّفون.
13. وظائف المنتَظِر في غيبة المنتَظَر.
14. الاُسرة في فقه المذاهب الإسلامية (جامعه شناسى).
ب: واحد مطالعات و پژوهش هاى فارسى
1ـ مهربان ترين نامه (شرحى بر نامه 31 نهج البلاغه).
2ـ قطره اى از درياى غدير.
3ـ پرسش ها و پاسخ هاى اعتقادى.
4ـ غربت ياس.
5ـ سلسله مباحث مهدويت.
6ـ مقالات فقه، عقايد و اخلاق.
ج: واحد مطالعات و پژوهش هاى اردو
1ـ ترجمه كتاب «شهادت مادرم زهرا(عليها السلام) افسانه نيست» با عنوان «شهادت حضرت صديقة طاهره يك حقيقت هى».
2ـ ترجمه كتاب «مهربان ترين نامه» با عنوان «سب سى زياده مشفقانه وصيت نامه».
3ـ ترجمه كتاب «قطره اى از درياى غدير» با عنوان «قطرئه درياى غدير».
د: واحد مطالعات و پژوهش هاى انگليسى
1ـ برگردان كتاب: «شهادت مادرم زهرا(عليها السلام)افسانه نيست» تحت عنوان:
FATIMAH THE MARTYRDOM OF ADHART
ZAHRA (P.B.U.H) IS NOT A FICTION
2ـ برگردان كتاب آمنه بنت الحسين(عليها السلام) تحت عنوان: Amineh the Daghter of Al-Hussein(p.b.u.t.)
3ـ سلسله مباحث اعتقادى.
آثار منتشره:
المولى في الغدير
مؤلف: مؤسسه جهانى سبطين(عليهما السلام)، قم: مؤسسه جهانى سبطين(عليهما السلام)، وزيرى (شُميز) 2000 نسخه، چاپ اول، 1380.
كتاب پر برگ و پر بركت الغدير تأليف مرحوم علامه امينى، يكى از سترگ ترين كتاب هاى دفاع از ولايت اميرمؤمنان(عليه السلام) و اثبات آن است. اين كتاب كه حاصل عمر مؤلف بود، براى آنكه هم بسيار پربرگ است و هم تهيه آن براى بسيارى از شيفتگان دشوار مى نمود و نيز مطالعه آن زمان بر است. مؤسسه جهانى سبطين(عليهما السلام)، در تلاشى مقدس و هدفمند اقدام به پژوهش و تلخيص آن نمود و حاصل اين كتاب شريف، المولى في الغدير شد. در اين كتاب سعى بر آن بود كه بحث مولا را ـ كه در حديث شريف و معروف پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) در وادى غدير آمده است و جانشينى و خلافت اميرمؤمنان(عليه السلام) را اثبات مى كند ـ بازنگارى نمايد.
در كتاب المولى في الغدير تمامى استدلال هاى عقلى و نقلى و قراين استوار و محكم در اثبات معناى پيشوايى را كه در جاى جاى الغدير پراكنده شده اند، به صورت يكجا و منظم آورده، و شعر شاعران حاضر در صحنه را ذكر نموده است.
كتاب المولى في الغدير پژوهشى است پرمايه و گزيده اى است رسا و مفيد در مفهوم غدير. در اين كتاب پانوشت هاى مفيد و توضيحى، خواننده را به درك مفهوم كتاب يارى مى كند. روانى و رسايى نوشتار، علمى بودن پژوهشها و چاپ زيبا از ويژگى هاى اين كتاب به شمار مى آيد.

فقه الإمام جعفر صادق(عليه السلام)
محمد جواد مغنيه، (ج 1 تا 6). قم: مؤسسه جهانى سبطين(عليهما السلام) ، وزيرى (گالينگور)، 1000 دوره، چاپ دوم 1383.
فقه پوياى شيعه در گذر زمان همواره رو به رشد و گسترش بوده است. نيازهاى رو به دگرگونى بشر و پيشرفت فن آورى و تغييرات عصرى از يك سو و پويايى و سرزندگى فقه جعفرى از سوى ديگر موجب پيشرفت فقه گرديده و به مرور زمان ابواب آن رو به افزايش بوده است.
آنچه حوزه هاى علميه امروز بدان نيازمندند، تنظيم آثار فقهى به صورت علمى و بهرهورى از زبان فصيح و بدور از ابهام است. در اين كتاب پربرگ و پر بها، نويسنده كوشيده است تمامى ابواب فقه را در ساختارى نو و با زبانى رسا بيان كند. اين كتاب در 6 جلد منتشر شده وپاسخى است به نيازهاى حوزه هاى علميه به ويژه در كشورهاى عربى.
استفاده از منابع و مآخذ دست اول و بهره گيرى از اصول پژوهش و توجه به مبانى اصولى از مميّزه هاى اين اثر است. اين كتاب مانند ساير آثار فقهى با بحث طهارت آغاز و با بحث ديات پايان مى يابد، مؤسسه سبطين(عليهما السلام)درباره اين كتاب مراحل پژوهشى زير را انجام داده است:
الف: استخراج آيات، روايات و نقل قول ها.
ب: مقابله با نسخه هاى چاپ ايران و لبنان و تصحيح علمى و ادبى و استفاده از علايم سجاوند و ويرايشى.
ج: حروفچينى مناسب و زيبا، تنظيم فهرست آيات، روايات، منابع و موضوعات.
د: مراجعه مكرر و كنترل نهايى.
هـ : كارسازى افتادگى هايى كه در چاپ هاى ايران و لبنان ديده مى شود.
و: فرآورى واژه هاى توضيحى كه ميان كروشه [ ]آمده است.
ز: پانوشت هاى توضيحى.

هدية الزائرين
تأليف حاج شيخ عبّاس قمّى
مرحوم مؤلف در باب ادعيه و زيارات دو كتاب بهامند را نگارش كرده است: يكى مفاتيح الجنان و ديگرى هدية الزائرين. وى در اين كتاب به بحث زيارات و آداب آنها بر اساس روايات مأثور پرداخته است. در اين كتاب كليه مراقد معصومين(عليهم السلام) و امام زادگان را معرفى و آداب زيارت هر يك را مستنداً بر شمرده است.
هدية الزائرين را مى توان كامل ترين كتاب زيارتى و نيايشى ثقة المحدثين مرحوم شيخ عبّاس قمّى دانست كه در 724 صفحه با جلد گالينگور، طلاكوب و طرح هاى اسلامى مزيّن شده و در سال 1383 با شمارگان دو هزار نسخه به چاپ رسيده است.

محاضرات
الخوئى(رحمه الله) فى المواريث
گردآورنده: سيّد محمّد على خرسان، قم: مؤسسه جهانى سبطين(عليهما السلام)، وزيرى، (گالينگور)، 1000 نسخه، چاپ اول، 1382.
از ديرباز فقهاى بزرگ شيعه در بحث هاى خارج فقه و خارج اصول، ژرف انديشى هاى فراوانى داشته و آثار ارزشمندى از خود به جاى مى گذارند. اين كتاب تقرير بحث هاى خارج فقه آيت الله العظمى خوئى(رحمه الله) در بحث ميراث است كه تلميذ آن مرحوم، عالم فرهيخته، سيّد محمّد على خرسان آن را در مؤسسه بازنگارى كرده اند.
نگرش شيعه به مسأله ميراث و ما ترك ميت، برخاسته از ديدگاه اجتماعى و همزيستى گروهى است. بر اين اساس، حفظ كيان خانواده و تأمين نيازهاى اوليه بازماندگان هدف اساسى و بنيادين مى باشد.
در اين كتاب به اين فصل ها بر مى خوريم: عوامل ارث، حالات گوناگون ارث، مازاد ميراث، بحثى درباره موضوع فقهى «عول»، موانع ارث، بحث ارتداد، احكام مرتد و ... .
در كتاب مواريث ژرف انديشى، فرانگرى، گستردگى بحث، پژوهش برون مذهبى و درون مذهبى و دقت در تمامى جوانب پژوهه به راحتى ديده مى شود.
در مقدمه كتاب بحث هايى چون ضرورت تقليد، جاهليت در دوران پيش از اسلام، اهتمام شارع مقدس به احكام واجبات، چندگانگى نگرش مسلمانان پس از رحلت رسول خدا(صلى الله عليه وآله وسلم)در مسأله ارث، علّت اين چندگانگى، دليل بى توجهى خلفا به شريعت، مسأله جانشينى و خلافت، شايستگى اهل بيت براى خلافت و ... آمده است كه كتاب را خوش خوان و دلپذير كرده است. در همين مقدمه مى خوانيم:
«آنچه كه اين بحث را برترى بخشيده است نوآورى استاد مرحوم در ردّ بر قول تعصّب و عول و پاسخ دليل مند و مستند ايشان با استناد به آيات و روايات است». اين بحث ها در سال 1407 قمرى آغاز و پايان يافته است.

ادب الشريعة الاسلامية
دكتر محمود البستانى
قم: مؤسسه جهانى سبطين(عليهما السلام)، وزيرى (گالينگور)، 1000 نسخه، چاپ اوّل، 1382.
در اين كتاب درباره عنصر جمال و بلاغت در نگارش شرعى و فقهى بحث مى كند و آن را از دو محور زيباشناختى و منطقى بررسى مى نمايد. ادبيات تشريعى قرآن كريم و سخنان معصومين (عليهم السلام) از دو امتياز; اعجاز گفتارى به (ويژه قرآن) و فراگيرى معنوى برخوردارند. نويسنده در اين كتاب به ساختار هنرى نصوص شرعى و هندسه دقيق ساختار بلاغى مى پردازد و محورهاى هنرى، تشبيهى، استعارى، ابهام و سمبليك اين متون را به كاوش مى گيرد. وى در اين كتاب تنها به جنبه هاى ادبى نص بسنده نمى كند، بلكه جنبه هاى انديشه اى را فرا روى خود دارد.
اين كتاب در نوع خود بى بديل مى باشد و نگره نوينى درباره قرآن و سنّت به دست مى دهد و انديشهوران و مراكز علمى را به تأمّلى دوباره در اين زمينه فرا مى خواند. اين كتاب ادبيات و زبانشناسى را در خدمت متون شرعى به كار مى گيرد و طرحى نو در اين وادى در مى اندازد.
انتشار اين كتاب گامى بس بزرگ در وادى ادبيات است و مى تواند پژوهه هاى مبارك و جديدى را در دانشگاه ها و حوزه هاى علميه برانگيزد.

عقيلة قريش
آمنة بنت الحسين(عليه السلام) الملقبة بسكينة
سيد محمّد على الحلو، قم: مؤسسه جهانى سبطين(عليهما السلام)، وزيرى (شميز)، 2000 نسخه، چاپ دوم، 1382.
تاريخ همواره شاهد جعل و تفسير حقايق و تشويه چهره هاى برجسته بوده است. پويايى و حق خواهى شيعيان و مظلوميت آنان و ستمگرى امويان و عبّاسيان موجب شده است تا مورّخان دربارى و قلم به مزدان كوردل، تاريخ را آن گونه كه واليان و حاكمان مى خواهند بنگارند، نه آن گونه كه هست.
يكى از چهره هاى مظلوم تاريخ، حضرت آمنه معروف به سكينه دختر امام حسين(عليه السلام) است. تشابه در نام شخص ديگر (سكينه دختر مصعب زبيرى)، دستاويزى شده است براى بر ساختن و جعل رويدادها. در تاريخ زنانى بوده اند همنام حضرت سكينه كه عفت و وقار را فروهشته اند و با شاعران همنشين بوده و به عاشقانه سرايى روى آورده اند. در اين كتاب نويسنده از لابه لاى تاريخ و با زدودن غبار فراموشى و جعل، حقايق را آشكار كرده و ثابت نموده است كه سكينه دختر امام حسين(عليه السلام)با آن سكينه اى كه تاريخ از آن ياد كرده است (سكينه زبيرى) تفاوت دارد. امتياز اين كتاب نونگارى و توجه به سوژه ناب و سخته بودن پژوهه ها و استفاده از منابع ناب اهل سنت و نقد تاريخ است.
گفتنى است مبناى تاريخى اين افتراها و دروغ پردازى ها، كتاب الاغانى ابوالفرج اصفهانى است.
اين اثر به زبان اردو و انگليسى ترجمه و منتشر شده و ترجمه فارسى آن به زودى انتشار خواهد يافت.

مهربان ترين نامه
درنگى در نامه 31 نهج البلاغه، سيّد علاء الدين موسوى، قم: مؤسسه جهانى سبطين(عليهما السلام)، وزيرى (شميز)، 1000 نسخه، چاپ دوم 1384.
فراگيرى و گستردگى و استغناى آموزه هاى اسلام، گاه مايه تحيّر انديشهوران مى شود. از موضوعات بنيادين مكتب اسلام پرداختن به اخلاق و منش آدمى است. امير سخن، در نامه اى به فرزندشان حضرت امام حسن(عليه السلام)سفارش و پندهايى نوشته اند و سيّد رضى در نهج البلاغه آن را ثبت كرده است. اين سفارش نامه، خود دنيايى از آموزه هاى اخلاقى اسلام است كه به تنهايى چشم اندازى به روى خواننده مى گشايد بس شگفت و پر گستره. نگارنده اين كتاب فصل فصل اين معانى را برمى رسد و مى كاود و با نقل روايات هم معنا و تحليل و حتى توجه به ادبيات منظوم و محوربندى مطالب، آن را خوشخوان و دلپذير مى كند. ترجمه اردوى اين كتاب پس از چاپ روانه بازار گرديد.

قطره اى از درياى غدير
گروه پژوهش هاى فارسى مؤسسه جهانى سبطين(عليهما السلام)، قم: مؤسسه جهانى(عليهما السلام) سبطين، رقعى (شميز)، 3000 نسخه، چاپ دوم 1384.
غدير در تاريخ اسلام يك رويداد ساده نيست بلكه يك مكتب است، مكتبى كه تا بى كران ها نور افشانى مى كند و جان انسان هاى حقيقت جو را روشن مى سازد. اين اثر با هدف به دست دادن نوشتارى آسان و در عين حال علمى و پژوهشى در موضوع غدير منتشر شده است. در اين كتاب كه از يازده فصل تشكيل شده است، به واژه مولا در حديث: «من كنت مولاه ...» پرداخته و با استدلال هاى محكم و قراين روشن ثابت كرده است كه اين واژه به معناى پيشوايى و خلافت مى باشد.
از امتيازات اين كتاب پرداختن به جغرافياى غدير، اهميت بحث غدير، سابقه و اوصاف و اعمال آن مى باشد. در پايان، فصلى به شعر غدير در زبان فارسى اختصاص داده كه آن را گيرا و دلپذير نموده است. در نگارش اين كتاب از 51 اثر استفاده شده است.
شهادت مادرم زهرا(عليها السلام) افسانه نيست
نويسنده اين كتاب بر اساس منابع اصيل اهل سنت و كاوش در روايات و آثار سده هاى نخستين، ثابت كرده است كه مسئله شهادت حضرت زهرا(عليها السلام) و يورش به منزل آن حضرت و سوزاندن درِ آن خانه و شهادت حضرت محسن(عليه السلام) و نارضايتى پاره تن پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) از خلفا و ... يك واقعيت تاريخى است.
اين كتاب كه در شش فصل نگارش شده است بر اساس اصول علمى پژوهش به اثبات و تحليل آن رويداد طاقت سوز و شكيبايى اميرمؤمنان و رنج هاى ايشان پرداخته است. اين كتاب به زبان هاى اردو و انگليسى ترجمه شده و با استقبال چشمگير خوانندگان روبه رو گرديده است.

آثـار آمـاده بـراى چـاپ:
مفاتيح الجنان (معرب)
تأليف ثقة المحدّثين شيخ عبّاس قمّى(رحمه الله)
هر چند اين كتاب بى نياز از معرفى است و مرحوم مؤلّف بر اساس صدق و صفاى باطنى و نيّت پاك، آن را تأليف كرده است، اما اين نسخه بر اساس اصول كتابشناسى تنظيم و به عربى ترجمه شده است.
با توجه به نيازهاى شديد شيعيان در كشورهاى عربى به ويژه زائرين ومجاورين أماكن مقدسه وعتبات عاليه، اين اثر ارزشمند به زودى به چاپ خواهد رسيد.
فنون الشيعه في الاسلام
نويسنده در اين كتاب به نقش شيعه در گسترش علوم و فنون پرداخته و ثابت كرده است كه شيعيان همواره در وادى دانش پيشگام بوده و در گسترش وپيشبرد علوم ومعارف اسلامى نقش بسزايى داشته اند. اين كتاب بر اساس اصول پژوهش تنظيم شده و در نوع خود كم نظير است. ژرف نگرى، گستردگى، رسايى قلم و... از امتيازات اين كتاب است كه به زودى منتشر خواهد شد.

آموزش و پرورش از ديدگاه اسلام
مبناى اسلام توجه به تعليم و تربيت بوده و بر اين باور است كه دانش و تربيت صحيح را بايد از آغاز دوران كودكى و نوجوانى فراگرفت. در اين كتاب به نگرش اسلام به اين دو عامل اساسى و رشد معنوى آدمى پرداخته شده است. اين مبحث ارزشمند براى ترجمه به زبان انگليسى در نظر گرفته شده است.

جامع التعليقات على العروة الوثقى
كتاب عروة الوثقى از ديرباز آوردگاه انديشه ها و ديدگاه فقهاى متأخر شيعه بوده است. فقيهان وارسته شيعه همواره بر اين كتاب حاشيه نوشته اند و كمتر مرجعى را مى توان يافت كه بر اين كتاب تعليقه اى ننگاشته باشد. مؤسسه سبطين(عليهما السلام) مجموعه اى از اين حاشيه نويسى ها را يكجا گردآورده و روانه چاپ نموده است تا دانش آموختگان و پژوهشگران دانش فقه به آسانى آنها را مطالعه نمايند و با تضارب آرا و اختلافات و گوناگونى انديشه هاى فقهى آشنا شوند.

الإعترافات المدهشة في أحقيّة العترة الطاهرة
در اين كتاب كه به زودى منتشر خواهد شد هزار اعتراف از مخالفان تشيّع درباره حقانيت و برترى خاندان عصمت گردآورى شده است. اين اعتراف ها از دوران صدر اسلام و حاكميت خلفا تا پس از آن يكجا فراهم آمده و با نثرى خوش خوان و روان فرا روى خوانندگان تقديم مى شود.

اثبات الوصية
اين كتاب كه از نوشته هاى مسعودى تاريخ نگار شيعى است و به بررسى مسأله خلافت مى پردازد، يكى از معتبرترين تأليفات در اين موضوع مى باشد. مؤسسه سبطين(عليهما السلام) در تلاشى علمى اقدام به ترجمه اين كتاب به زبان انگليسى نموده است كه در آينده چاپ و منتشر خواهد شد.

الإيضاح
فضل بن شاذان نيسابورى
فضل بن شاذان نيسابورى از عالمان و متكلمان قرن سوم هجرى است. وى كه از ياران امام جواد، امام هادى و امام حسن عسكرى(عليهم السلام) بود و احتمالاً از امام رضا(عليه السلام)هم روايت كرده است، از پاك ترين و خالص ترين شيعيان و عالمان علم كلام است و در سال 260 قمرى رحلت نمود. الإيضاح مشهورترين اثر اوست كه در دانش كلام كم نظير مى باشد. مؤسسه جهانى سبطين(عليهما السلام) بر اساس اهداف علمى خود، اقدام به تحقيق اين كتاب نموده است كه به زودى وارد گردونه نشر خواهد نمود.

فصلنامه پژوهشى سبطين(عليهما السلام)
مؤسسه سبطين(عليهما السلام) در آينده نه چندان دور فصلنامه اى تخصصى ـ پژوهشى در عرصه دين منتشر خواهد كرد. در نشريه تلاش خواهد شد كه محمل و بسترى براى انتشار پژوهش هاى انديشمندان دينى باشد. زبان فصلنامه عربى و گستره انتشار آن علاوه بر ايران، كشورهاى عربى خواهد بود.

قرآن كريم
مؤسسه سبطين(عليهما السلام) در تدارك انتشار قرآنى است كه با كاغذى با گرماژ پايين و طرحى نوين چاپ مى شود. در اين قرآن سعى شده است كه زيبا و قابل حمل باشد تا علاقه مندان بتوانند آن را به آسانى همراه خود داشته باشند. ضمناً در پايان آن، فهرست هاى موضوعى و واژه اى، كارسازى خواهد شد.

نگاهى گذرا به سايت مؤسسه سبطين(عليهما السلام)
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">www.sibtayn.com
در جهان امروز كه به حق عصر فناورى رسانه اى و دوران چيرگى اطلاع رسانى است، كسانى مى توانند در عرصه فرهنگ و اطلاعات فعاليت كنند كه با ابزار روز مجهّز باشند. مؤسسه سبطين(عليهما السلام) با يقين به ضرورت بهرهورى از فناورى اطلاع رسانى روز، پايگاه اينترنتى خود را در تاريخ 17 ربيع الاول 1424 ق. همزمان با سالروز ميلاد حضرت رسول اكرم(عليهم السلام) افتتاح نمود و هم اكنون با Home pageعربى فعال مى باشد و به زودى صفحه فارسى و انگليسى آن نيز راه اندازى خواهد شد. اين پايگاه اينترنتى مشتمل بر قسمت هاى متنوع علمى و آموزشى چند رسانه اى مى باشد كه مى توان به موارد زير اشاره كرد:
1. دائرة المعارف فرهنگ اسلامى.
2. اصول اعتقادى.
3. سيره معصومين(عليهم السلام).
4. اخلاق اسلامى.
5. علوم قرآنى.
6. احكام شرعى.
7. قيام عاشورا (حماسه حسينى).
8. امام زمان(عج) و انتظار.
9. كتابخانه.
10. كتابخانه صوتى و تصويرى.
11ـ اسلام پژوهى.
12. دعا و زيارت.
13. پرسش و پاسخ.
14. فرآورده ها.
15. استفتاءات.
16. استخاره.
علاوه بر اين، بخش هاى ديگرى مانند: تالار گفتمان، پند روز، پيشنهادها و انتقادها و ... در اين پايگاه به زودى بازگشايى خواهد شد و مقالات برگزيده و مباحث مفيد ديگرى در گستره دين و مذهب را در اختيار پژوهشگران قرار خواهد داد و علاوه بر دو زبان عربى و فارسى، مخاطبان ديگر با زبان هاى انگليسى، فرانسه، اردو و تركى را در آينده نزديك پشتيبانى خواهد كرد.
* * *
مؤسسه جهانى سبطين(عليهما السلام) با گشاده دلى پذيراى انتقادات سازنده، پيشنهادات راهبردى و همكارى هاى صميمانه انديشمندان و اربابان خرد و دانايى است و صميمانه دستان هميارى و هماره سبز آنان را مى فشارد.


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

مؤسسه جهانى سبطين(ع)

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,